Travel Korea : Nami Island/ Winter Sonata a.k.a Pulau Cinta

Assalamualaikum....
 
Finally!!!! Nami Island datang.yuhuuu.Sorry lah ada problem haritu. Busy dengan kerja kat office dan seribu macam benda.Minggu Lepas cuti hampir seminggu. Dan badan aku pun naik bagai di
pam-pam. Aku memang suka melalut ke laut....Sowiii
 
Beberapa tahun yang lepas, Malaysia dilanda demam Winter Sonata.But the effect sampai sekarang. Ramai yang melancong ke Korea, tidak sah kalau tidak jejak kaki ke Nami Island/Winter Sonata a.k.a Pulau Cinta..Kelas gitu you alls..:)

As you know,( kalau yang tak tahu meh sini aku bagi tahu)..Pulau Nami, bukan berada di Seoul. But still easy to reach there..( plus dengan complicated sikit)hihihi

First kiss ><....
 
                                           
 
Patung diorang. leh bergambar nanti
 
If you ask me when the best visit????aku akan jawab everytime is best to visit Nami Island. Depands on you. :)..Tapi kalau nak fill lebih, boleh lah pergi time Winter. Itu pun kalau memang betul-betul sanggup nak harungi paras beku..huhuhuhu..aku? tak sanggup...huhuhuhu
 
 
                                Nak pergi pulau perlu naik ferry macam ni dalam 5 minit ++
 
Must remember to check the cuaca sebelum ke Nami Island. Aku cadangkan untuk sediakan Plan A, B, C dan seterusnya jika perlu. Sebab in case hujan, memang tak seronok nak teroka Nami Island ni..( sebenarnya untuk semua tempat pun tak best kalau hujan).> <
 
Macam mana nak datang teroka cinta korang kat sini??ok..ada beberapa cara yer kawan-kawan :
 
Shuttle Bus :Bertolak dari Jamsil station/Insadong ( pilih mana yang korang selesa) Harga 23000 all in.
By subway : pergi ke Sangbong Station Line 7 dan ambil Gyeongchun Line
By Bus/Car : korang check kat sini sebab aku tak reti camne nak cerita.
 
Kalau aku, mungkin guna subway sebab murah.hihihi. Dan masa untuk explore Nami Island pun panjang. :). But depand pada keselesaan korang. :)
 
Fee untuk pergi ke Nami Island lebih kurang 10000 Won.( RM 30 ). Kira lagi murah dari guna Shuttle bus. Tapi Shuttle bus tuh kira lebih selesa la :)
 
Banyak basikal kat tempat ni. Ada restaurent halal yoo.Prepare the money ajer.  Korang kalau datang Nami tapi tak naik basikal. Bagi aku rugi tau..Walaupun akau tak tahu nape akan rasa rugi.huhuhu. Sewa basikal untuk sorang 5000Won = RM 15 untuk 30 minit.
 
So, datang lah ke Nami Island dan enjoy the aktiviti k. Kalau tak cukup info , korang boleh pergi kat sini . Dari A sampai Z ada.. Tq for reading & selamat bercuti. Assalamualaikum :)
 
P/s : sekarang tengah study bahasa korea untuk next entry :)
 

2 comments:

kyung jin said...

untung la kn...nk tggl org tersayang kt sini kn...

Mariam Musa said...

hihihi