Amalan Murah Rezeki

Assalamualaikum
 
Almost end of 2012. But murah rezeki never ending. Alhamdulillah, i got confirmation to upgrade as a staff tetap. Syukur sangat.Sometime, iolls rasa sedih. Sebab gila banyak buat dosa but Allah tetap kurniakan rezeki. Can u bayangkan, if we olls tak buat dosa? mungkin melimpah ruah.
Just nak bagi peringatan untuk diri sendiri dan kita bersama. Pernah tak terfikir, kenapa gaji ribu-ribu but still tak cukup?
Nak duit banyak camni??aku nak!!! gambar ihsan google
 Sebenarnya aku selalu dengar orang merungut. Walaupun gaji dia 10 kali ganda dari aku.Ok, please bersangka baik yer Manda. My gaji takde lah cecah banyak angka pun uolls. But must be something yang kita rasa selalu tak cukup. For example kan, kita tak berbakti dan mendoakan ibu bapa. Nampak cam kecik, but can effect rezeki. So berbakti pada mak ayah,sedara mara kita pembuka rezeki.
Dari dulu until now, my parents tak pernah putus rezeki.( tetiba jer mata berair..nak balik kampung!!). Tapi tak tahu lak kan kalau my parents tak bagitau kat anak-anak.huhu.Buat ape pun menjadi. Jual kuih laku. Tapi kuih yang my mom buat memang sedap pun. Dan rahsianya my parents bangun before terbit matahari/berpagi-pagi. Bukan matahari terpacak yer.
Pernah tak korang tunaikan hajat orang lain? iolls suka tunaikan hajat orang. Rasa best bila buat orang gembira. But i never know yang juga boleh jadi amalan yang murahkan rezeki.
Don't forget to buat apa yang wajib. Beribadah, ia menutup kefakiran. But ada perkara yang aku gagal. Kekal berwuduk. Yang nie aku memang tak dapat nak buat.Dalam sejam pun dah pergi ulang alik toilet 3 4 kali.
Perkara yang baik, tetapi kita tak tahu sebab apa kita buat pun sebenarnya tak beri kesan pape. For example, kita puasa pada hari Isnin. But tak tahu itu perkara sunat. So kita tak kan dapat pahala puasa sunat. Erkk.Korang dapat tak ape yang cuba aku sampai kan ni?? Ni dapat ilmu from my bos.
Mungkin orang yang kenal aku face to face, akan cakap "Ceh, pompuan nih cakap jer pandai. Buat tidak pun". Ada aku kisah?? Sometime aku tak paham tau. Buat baik salah, jahat lagi la salah yunk oii. So tak perlu nak tunggu jadi Ustaz dan Ustazah kalau nak nasihat pada orang. Much better ajak orang buat baik dari ajak orang buat jahat yer uolls.
So from now on, if uolls nak buat baik. Just do it. As long as niat baik dan Allah tahu apa niat kita. In Shaa Allah kita akan dilinduingi Allah. Tetiba rasa cam editor majalah Hijabista.hahaha. Pape pun, yang baik jadikan tauladan, yang buruk jadikan sempadan. Berpesan-pesan demi kebaikan. Till then. Chow Chin Chii. Assalamualikum.

No comments: