Spritzer

Assalamualaikum semua... :)
 
I told you i nak beli Intrend kan? Dan i beli semalam. Very nice Hanis Zalikha, Sazzy Falak, Kilafairy & Aishah. So like DIVA. Bila baca story hidup diorang, it wonderfull. Is not easy to reach at the top. Same macam aku nak jejak kaki kat puncak Gunung Kinabalu.Cam nak tercabut kepala lutut. "Ini serius!!" kata wonder pets. 
 
Apa kene mengena dengan Spritzer? Semenjak aku terjun kuak lentang dalam dunia blogger nih, aku sangat rajin membaca. Hey...percaya lah..bulan nie jer aku dah beli 3 buah buku tau..buku majalah.heee..But berinformasi.
 
Korang pernah tak macam tetiba lupa apa korang nak buat? lupa letak barang dekat mane? buat sesuatu cepat sangat lupa???See...that the some tanda yang korang kurang ayor(air) putih dalam badan. Sebenarnya aku pun jenis yang kurang minum air.. Sebab apa? sebab air putih tak sedap. Payau..Tawar..
 
Kalau korang rasa air masak kat rumah korang tak sedap, korang beli lah air mineral macam aku..Jenama pape pun suka hati korang lah. But air spritzer yang paling sedap bagi aku.Sebab kita kene minum air 8 gelas sehari yer.Tapi bersamaan berapa liter eh???
 
Tak cukup air memang tak bagus bagi orang berdiet..Sebab kalau takde ayor, camne nak bakar kalori???? tang tu yoo..Dari segi kulit, nanti kering dan kusam. Untuk otak pulak, nanti boleh ade penyakit pelupa...ooooohh no!!
 
Sekarang dah tahu akibat tak minum cukup air kan. So mula dari hari ni, sama-sama lah minum cukup air yer..Jangan liat ( orang terengganu cakap "culas") nak minum air putih. Peringatan untuk aku juga. Ini sahaja nasihat tips kesihatan daripada Dr. Amanda Musa lepasan Universiti of  Pantai Dalam. Chow Chin Chii. Assalamualaikum :) 

4 comments:

Anonymous said...

air putih jgk boleh kurang ngantuk gak kan?...kte slalu nguap sbb kurang oksigen....so better minum air putih bebanyk yer kwn.....

Mariam Musa said...

haa..tepat sekali..lagipun bagus untuk peredaran darah juga :)

Anonymous said...

air putih mung tu asalnya kubur cina kat atas...jalan air kuning..perak rasanya...

nie pegawai jabatan alam sekitar yg bagitau...

cubalah tanya orang perak nahhh..

biologically..mmeg berzat terutama kalsium dan zat2 lain..( dari mayat )

tapi in moral...lu pikir sendirilah..sama kes dgn orang singapore x minum Newater aka air longkang walapun sudah dirawat dan dicuci sebersih bersihnya...

just my 2 won ( not a cent)

Anonymous said...

overall ok topic psl korea since aku pun nak jalan2 pi saner.
tp gurapan dan jalan criter failed terus...
so aku dah bookmark kena padam blk la...huhuhehehe