Trip To Korea : Raining Day & Full House On Set

Assalamualaikum semua..
Kakak, adik, abang sihat ke semua?? Tq pada kome yang tunggu next entry.. Suka sangat nak story-story about Korea. Trip To korea Kita dah termasuk dalam Day 1. Ikut itinerary nak pergi On set Full House. Arrive at airport, terfikir sejenak a.k.a blur sekejap. Sebab tak tahu nak pergi mana. Dan still macam situasi " eh..betul ke ni" " dah sampai ke ni".....Mimpi ke????semua ke?, ke?, ke?.......hahahah
Aku kan single traveler. So takde nak rushing nak kehulu hilir uolls..That the good being single traveler sometime. But kalau korang tak confident, jangan nak cari pasal pergi oversea sesorang..reti???
So aku nak pergi, On Set Full House. Seriuslly aku tak tahu mane nak tunggu bus nak ke jetty. So kita ringan kan mulut tanya kat information kaunter. Diorang boleh speak in English walaupon tak fasih mana.. So don't worry.
Dia bagi maps nie kat aku,
 So pergi naik tingkat 3 untuk naik bus 223. Arrival hall dengan information kaunter tu dengan level 1. Ada lift. so don't worry kalau bag korang berat gila.hihi 
Dan pergi simpan bag kat luggage store. Luggage Store tu dekat check in luggage A dan B Level 3. Sebab tak payah nak cari pasal nak bawak luggage korang pergi naik ferry.
So kira nak naik bus ni kira masa yang ditunggu-tunggu untuk rasa the real Korea weather.
Tadaa!!!!!..Raining...This time sumpah sejuk gila. Semua bawak payung. Ok nak pergi jetty tu kene tunggu bus dekat aku berdiri ni. Bukan kat seberang jalan tu tau. Sini takde tempat duduk..So berdiri jelah jawabnya.
(Perhentian bus pertama)
Cacar marba..hahah..pakai spek mata sebab tak nampak no bus.hahah..buat cam  ni nak rasa hangat lah kononnya.. But time ni asap kuar kot hidung dan mulut dah berkepul-kepul. Tiap kali bernafas, aku punyer spek mata berwap..Huh..Ape pon tak nampak.
Dan Masa ni aku dah berkira-kira nak pergi On set full house ke tidak.. Hujan sederhana lebat. Tapi sejuk nya tak terkira. Nak beli payung, takde lak kedai. Nyampah lak aku.. But duk fikir-fikir, aku pon nak patah balik. Pastu cam nak nagis sebab tak tahu nak patah balik camne.WAA!!!!!! Lebel bus  tu lak bahasa Korea mana haku nak faham....
So kita bertendang bertenang.. Tarik oksigen sejuk dalam-dalam. So aku pon beranikan diri pergi seberang jalan.
Nak patah balik kene tunggu kat bus stop tu. Naik Bus yang sama. Kecewa T-T
Sammok jetty..
So aku takde lah pengalaman pergi On set Full House.  
So..aku pon naik bus yang sama tapi arah bertentangan untuk balik ke pangkal jalan..sedih tau tak dapat nak pergi On Set tuh..
Aku balik airport. Next destination will story soon. Stay tune.... TQ for reading.
 
TO BE CONTINUED

1 comment:

Mariam Musa said...

Kan jai..sian saya..hihi..but best gak mandi hujan..hihi