Trip to Korea: 63 Building

Haiiiiiii...Akhirnya ke-blog jua akhirnya. After bertungkus lumus dengan exam. Fuhhh azab giler nak habiskan 3 paper * tulah sape suruh study last minit kan??
***********************************************************************************
Assalamualaikum...
Korang dah pening ke baca cerita Korea aku nih???aku pon pening sebab banyak gila nak kene re-call.hahahha...aku makan semut banyak sangat, tuh yang lupa jerr..hihi. After patahkan kaki pergi Nami Island, next day pergi 63 Building.
 Pergi 63 bulding for me is some kind of disappointed...T-T..
Sebenor-benor nya pergi sane nak pergi cari kunci si Khuntoria tuh..Alih-alih takdok...Dia kata kat tempat lain...Waaaa..sumpah memang aku kecewa...But aku still tak puas hati, so aku beli ticket naik atas.*hentak2 kaki nak naik.
Sudah nya aku rasa cam " Membazir je duit 11000 won aku"huh. Aku nak sangat pergi sini sebab Khuntoria tu.. So haruslah aku kecewa tergolek dokkk sebab impian ku hancusss..
But interesting lah jugak sebab dapat tengok Hangang Park dengan Namsan tower tu dari sini..:)
Walaupon aku kecewa, tapi ada benda yang Allah bagi aku rasa best..
Aku naik basikal kat Hangang Park.
Bangunan warna emas tulah 63 Building.
Hangang River ni panjang sangat. Naik basikal lenguh beb.
But sini orang datang berkelah uolls.Penuh tau sini..ada bawak bekal, main layang-layang, main kejar-kejar dan macam-macam ada. Which is kat Malaysia tak boleh nak buat sebab panas terik kot. Mau terbakau kulit haaa. Tasik kat KLCC tu ada orang siap bawak khemah tak ea??
Itulah Hangang River yang famous amos tuh!
Masa ni dalam tengahari. Cuaca cerah but still sejuk .Boleh pakai baju t-shirt biasa. But once angin tu datang, korang boleh gigil ok...
Harga sewa basikal. Basikal single rider cam aku tuh harga dia 3000Won untuk satu jam. Suka hati korang nak bape jam janji bayau. One more thing, dia akan minta kita punya IC sebab takut kita tak pulangkan basikal dia.
Pilih basikal mane korang nak..tapi yang ada bag tu, ana yang punya..hihihi
What ever aku haus kat Korea, aku mesti cari susu pisang.harga 1200won.serius sedap..sape tahu kalau kat Malaysia nak cari kat mane??Susu pisang ni famous giler diseantero tourist Malaysia.
Dari firasan makcik kebayan nih, sini lah kot tempat yang Gumiho ditinggalkan dalam ferry kan???
 Bila cam patah kaki jalan kat sini, iolls balik rumah..before balik rumah kita pergi makan lah dulu..
Peach bagi makhluk Tuhan yang kebuluran. Bahagia giler jumpa makanan.
Tofu soup..sedap. Aku makan dekat Luving hut. Vageterian Restaurant. Lupa lah harga dia bape tapi aku rasa dalam 15000Won below rasanya...sowiii...
After makan, iolls balik rumah dan tidur..Kat Korea ni, takde satu hari yang aku balik rumah tanpa rasa cam nak patah kaki..Harap maklum..Tq for reading. Assalamualaikum :)
 
TO BE CONTINUED 
 

No comments: