Trip To Korea : Ewha Women University

Assalamualaikum..
Saudari saudara sekalian baru balik solat terawih ker??*ok pertanyaan macam gini menunjukkan entry ditulis selepas waktu isyak pada malam Ramadhan Kareem..hihihi..Bila puasa kan, MCK rasa penghadaman tak berapa syok..Kebuncitan perut jelas nyata. *i hate the fat tummy huuuuuu T-T
Tapi padan lah kalau ada fat tummy, lepas melahap*uhh sungguh kurang sopan MCK terus baring atas tilam empuk..  Ewwuuu.. Sila jangan ikot adat resam yang tak sayang perut ini.. So, kita minum Tea Orang Kampung la segelas..Sementara tea tu kembang, kita blogging lah dulu.....hihii
*****************************************************************************
After pergi kayuh basikal dekat area 63 Building tu, next day MCK pergi Ewha Women University. Yang famous seantero warga Malaysia. Kali ni aku berjalan berdua tau.hihi..jangan lah buka mulut luas sangat, nanti MCK sumpah baru tahu.hihi..She* bukan He ok? check-in hari aku balik dari 63 Building tu. Masuk-masuk bilik jer, dia angkut banyak bag  kertas yang penuh dengan cosmetic. MCK terkezut monkey! i pon tanya lah kan " is it all yours?". Dia cakap "No. This is for my friend"..ok..Punya banyak aku nak cakap kat uolls, dia punya bag lagi besar dari i..Dan penuh satu bag hanya dengan cosmetic..huhuhu..
MCK pergi dengan dia lah sebab malam tu dia tanya, i nak pergi mane.. So i jawab lah nak pergi Ewha women university. So laju je dia jawab " i want follow you"..hihi..aku ok je lah..no problem.hihi.
Ini dialah yang snap gambar untuk MCK. Nak bergambar dengan dia, tapi dia tak nak sebab muka dia tak lawa dalam gambar katanya...huhuhu.. So tak kan aku nak paksa lak kan??
The famous tangga dekat Ewha Women University..Kiri kanan tu sebenarnya ruang kelas dan tempat rehat student lah kot. Sebab dalam dia luas pastu ada kerusi sofa yang empukkkk...MCK like sangat university macam ni.
Ini lah dia ruang dalam bangunan yang MCK cakap tu. Ok tak kalau university kat Malaysia ada camni jugak??
We suddently terjumpa rumah ni.. Sumpah lawa..Lawa sangat-sangat. Very beautiful Hanok House. Aku rasa ni pure punya design. Kitaorang tak leh nak masuk sebab berkunci.. Aku rasa boleh jadi rumah ni tempat filming location kan...
Kat Ewha ni, korang boleh masuk suka hati jer bangunan mana korang nak masuk as long as tak berkunci. Jangan pecah masuk sudah..Kitorang serbu bangunan sampai termasuk dalam satu bangunan yang berbau seperti hospital.hahahhaha. One more thing, university ni takde pintu pagar. So anybody boleh masuk. Tak yah korang susah-susah pikir nak kene ada pass lawatan macam kat Malaysia ni.kihkihkih
On same day, aku pergi Trick Eye Museum. Aku masuk kejap, pastu aku kuar balik..hahaha...Bangunan ni kalau korang tak baca betul-betul, mungkin korang tak jumpa. Sebab takde pon menunjukkan ciri-ciri pelancongan.hahaha
The best part of the day is..................
Makan seafood soup..Awesome gilos.Dan Mahal gilos...MCK kongsi dengan kawan, itu pon dah kene 22000won sorang.huhu..Yang cam lempeng tu Seafood Jeon. Sedap MCK cakap sama you..
Berapi..berasap..meletop..pommm pommm
Kedai ni namanya ......fine aku lupa...nanti aku bagitahu bila jumpa nama kedai k..
Dan yang tambah penyeri majlis makan beradap, tengah syok layan seafood tetiba datang orang ni
Dia datang bawak benda alah hitam ni.. Makkkkkk... Oh My English......MCK masuk TV MBC ok???giler glamore...jadi retiss kat Korea... But sampai sekarang aku tak jumpa untuk rancangan apa..hahaha....Yang funny part nyer, dia shoot aku tangah makan. Time tu aku terkial-kial nak guna Chopstik..Malu kot.hahahha
That my friend yang pakai baju kuning tu. Nampak best kan?hihi ..When go out dengan dia ni, dia jenis yang tak tahan panas. So she decide nak beli cap kat tepi jalan area Ewha. Banyak topi yang ajusshi tu jual. So dia tanya aku mana cantik i said " this, red one".. it just perfect for her sebab dia tu putih melepak.. Dan she mungkin still remember me, bila tengok cap tu sebab i yang minta diskaun untuk dia dengan mengayat ajusshi iteww seperti ini " kaka juseyo ajusshi". Ajusshi iteww tersenyum malu dan bagi diskaun.hahahah...
Sometime, i miss her and hope she miss me too. And her name is Marphiey from China.
The sweet memory will be forever..
Thanks for reading.
Assalamualaikum....
 
TO BE CONTINUE
 
P/S : nak pergi minum air Tea Orang kampung...good night peep
 
 

4 comments:

Unknown said...

wah siap masuk tv lah...hehe..

nohas said...

Tak berkesempatan ke Ewha Women Uni..cantik universiti ni, kalau belajar kat sini, confirm x ponteng kelas..hehe.

Mariam Musa said...

hi Alya,
tu lah..tetiba jer masuk TV..tapi tak tahu TV Show ape.hihihi

Mariam Musa said...

Hai sis,
memang lawa dan luas..Ewha ni takde gerbang...Just redah masuk jer.hihihi